Min blogg en sanning?

Min blogg är ingen sanning - det är en beskrivning av mina ögonblicksbilder av livet. 
Jag har blivit ifrågasatt över det jag skrivit, andra har undrat över hur jag kan vara så utlämnande, hur jag kan våga skriva sanningen om mitt liv. 
 
 
Mitt svar är att jag beskriver bara mina tankar, tolkningar och känslor såsom jag upplever dem i det ögonblick jag skriver dem. Det är ingen sanning bara min bild och tolkning av mitt nu. Mitt ögonblick.
Vad jag än skriver så är det min egen uppfattning om situationen som jag beskriver -  inte hur det egentligen är utan hur jag ser eller upplever det just nu.
 
 
Den bilden kan förändras efter 5 minuter, några dagar, några månader eller år. Minnet bleknar och förändras så fort vi åter igen tänker och minns. Vi kan aldrig veta sanningen - bara vår upplevelse av situationen. Vår egen "sanning och verklighet".
 
 
Mina chefer hade läst min blogg och visste då hur dåligt jag mådde. Mycket omtänksamt men inte helt rätt.
 
Jag skriver när jag behöver känna, bearbeta, lämna saker bakom mig. Jag skriver av ren egoism - jag skriver av mig, jag vill  förklara för mig själv hur mitt ögonblick känns just för stunden - det är det enda jag beskriver - hur jag ser på nuet. 
 
Och nuet finns bara - nu. Och hoppsan,  då var nuet borta och ett nytt nu är påbörjat.
 
 
Jag beskriver inte livslångt lidande när jag skriver att jag just nu har avgrundsdjup sorg eller förtvivlan - jag bara beskriver en känsla och en upplevelse jag för stunden bär - den kan vara kvar i sekunder, minuter eller timmar men oftast bara i några ögonblick. Ibland är det återkommande stunder som återkommer under dagar, veckor, månader och år. Men det är aldrig likadant eller bestående.
 
 
Min blogg är min ögonblicksbild - inte den ultimata sanningen!
Om ni lider av det jag skriver - läs inte!
Om ni söker sanningen - ni kommer inte hitta den i min blogg!
Jag beskriver mina ögonblick ur mitt perspektiv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0