Sorgen jag bär beskriver kärleken vi hade

All sorg och saknad i mitt bröst betyder att du var en otroligt värdefull och älskad vän. 
Din plats kommer aldrig att fyllas men minnet av dig kommer att leva vidare.
 
 
Den kärlek vi hade var vänskaplig, ödmjuk och kollegial. Den var varm, trygg och mild.
Hela ditt väsen utstrålade godhet och charm. Vi delade djup och yta. Vi visste mycket om varandra samtidig som vi inte hade en aning om vilka andra sidor och hemligheter som fanns. Vi visste att vi inte visste. Jag hade velat veta mer. Känna fler sidor av dig. Jag hade velat dela med mig av mina hemligheter. Jag hade velat delat mer av vår framtid. Jag hade velat förverkliga våra planer för framtiden. Det vi talat och drömt om, det vi äntligen skulle kunna förverkliga tillsammans på jobbet.   
 
 
För mig var du en god vän, en viktig person som jag tittade in till eller tittade in till mig - när en stund fanns, bara för att kolla läget, eller för att byta något ord eller för att ge eller få stöd. Jag sökte mig till ditt sällskap för att vara nära dig, byta ord med dig, skratta åt dina skämt eller få råd och bara ha en lugn konversation.
Du var en aldrig sinande kunskapskälla. Du bar på så mycket klokhet. Du överraskade med en träffande humor. Du hade en klingande skratt. Du värme alla i din närhet med din omtanke och ömhet. Jag kände mig trygg i ditt sällskap. 
 
 
 
Du fyllde mig med så mycket kärlek och tomheten efter dig ekar i mitt bröst. Saknaden värker i kroppen, tungt vemod fyller själen, en avgrund av smärta gör sig påmind gång på gång.
 
 
 
Du är död men försvinner aldrig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0