Min sorgs olika perspektiv

 
Sorgen söker nya perspektiv hela tiden.
 
När saknade sköljer över mig och jag fylls av en flod av tårar så vet jag att det kommer att flöda en stund och sedan ebbar tårarna ut och endast skälvande skakningar kvarstår som eftersmak. Under en tid efteråt följer någon form av ro...vemod...längtan...minnen av glädje och ömhet dyker upp..frid..
 
 
Det tar inte lång stund förrän minnesbilder dyker upp och sorgen återigen gör sig påmind..roliga saker...saker vi tänkt göra...framtiden och planeringen inför denna som aldrig blir av..Jag övermannas återigen av den inte sinande källa av tårar och känslor...
 
 
Knappt har jag hämtat mig och så tänker jag på din familj, deras smärta, deras förlust, den framtid de inte får dela med dig. Nästa flodvåg spolar obarmhärtigt omkull mig...den känns avgrundsdjup den delen av sorgen.....
 
 
Jag träffar någon nära som ger mig en kram och min egen personliga sorg efter dig och allt du var för mig - tar sig uttryck, skakande, snyftande, lite återhållen gråt tränger fram...
 
 
Jag träffar någon av dina klienter och ser deras saknad, förtvivlan, rädsla, sorg ta plats mitt emot mig och jag får spjärna emot för att inte falla in i den sorg som visar sig hos dem.
 
 
Sorgen skiftar ständigt perspektiv framåt och bakåt i tiden.
Tankarna kring sorgen flyttar sig mellan mig själv, andra i sorg, din familj, dina närmaste vänner.
Sorgen skiftar mellan saknaden efter dig, din själva uppenbarelse, din personlighet, din värme, dina fantastiska egenskaper, din kunskap, din humor, din livsglädje, din kompetens, din närvaro, din omtanke.
Sorgen skiftar mellan saknad, längtan, viljan att allt skulle vara annorlunda, önskan att du var här, att inget hänt, insikten om att du inte kommer tillbaka, förtvivlan över min och alla andras förlust, önskan om att kunna kalla tillbaka dig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0