Lycko jakten

Trots att min blogg heter "finn lyckan" så är det inte min strävan. Jag vill skapa stunder av lycka, finna tillfällen då de kan skapas, vara i livet där lyckan kan gro.
 
Märkligt är att  jag minns lyckan nu, när sorgen är stark. Jag minns lyckliga stunder som vi delade.
Personliga framsteg, barnens framgångar, hundarnas titlar. Vi skrattade och grät tillsammans. Vi delade lyckliga stunder och även stunder av sorg och oro. Men vi jagade inte lyckan. Lyckan var inte orsaken till att vi levde och njöt av livet.
 
Eller var det lyckan du sökte? Under din levnad? 
Du levde väl och innerligt, du njöt och kämpade, du härdade ut och gjorde saker du älskade. Du levde intensivt, du gjorde allt ordentligt, du ställde upp, var till för alla, du såg andra, din fasad var oklanderlig, ditt hjärta var stort. 
 
 
Var du lycklig? Hann du känna efter? Njöt du av ditt liv? Fann du den? Tog du hand om dig själv? Gav du dig det du behövde? Uppskattade du dig?
 
 
Jag hade velat veta...för att;
 
Du lärde mig att leva, att ta hand om stunderna, att lägga onödigt åt sidan. 
- Jag hoppas innerligt att du gjorde så själv!
 
Du lärde mig att livet inte varar för evigt. Att leva, det ska vi göra NU. Att fånga stunder av lycka och glädje för vi vet inte hur länge stunderna varar.
 
 
Jag hoppas att du tog med dig alla lyckliga stunder upp till himlen och förvarar dem i ditt änglahjärta.
 
Hur gör DU för att skapa lycka?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0