Mött våren och smakat på sommaren

Vi tog en tur genom Dalarna och Värmland igår. Världen börjar vakna efter vinterdvalan. 
Det knäpper i träden och fåglarna kvittrar sina serenader.Färgerna slår över från grått till brunt till beige sen börjar den gröna nyansen skönjas.
Vi åker genom mörka skogar, över böljande dalar och ser ut över vidsträckta åkrar. Till slut måste jag bara stanna en stund och uppleva naturen. Vi stannar vid en sjö.
Jag ber mina älsklingar att dela upplevelsen med mig. De går ut och njuter en stund av härligheter.
Jag drar in några djupa andetag och känner doften av våren. Jag känner lyckan och välmåendet ta plats i mitt bröst och suckar av välbehag.
Jag tänker att jag har tur som inte är allergisk mot den pollen jag drar in i näsan. Jag tänker att jag har tur som kan uppleva sådana här stunder med mina kära.
Lyckan får hälsa på en stund i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0