Möta obehag och härda ut

Kände direkt efter Kebaben att magen inte mådde så bra. Äh, det är nog bara inbillning. Jag gick och la mig för att vila bort obehaget. Jag kände mig trött och hade huvudvärk bortsett från illamående och ont i magen. 
Hela natten låg jag och vred och vände mig, stånkade och stönade och försökte hitta en ställning för att magen inte skulle göra ont eller att illamåendet skulle öka. 
Tog flera vändor till toaletten för att hoppas att det skulle bli bättre om jag satt där en stund - nä, inte bättre.
 
Gubben kom in med en "spyhink" innan han drog till jobbet tidigt på morgonen..Ojojoj vad det är jobbigt att vänta på att spy. Jag försökte finna alla möjliga trick för att slippa allt obehag - fosterställning, på knä med huvudet i kudden och rumpan uppåt, på rygg med knäna mot magen - nä - inget resultat varken åt det ena eller det andra hållet. 
 
 
Nu har jag försökt allt - tänkte jag - allt för att ta bort obehaget eller må mindre dåligt..på kort sikt.
 
Hela min kropp berättade ju för mig att jag hade något i magen som gjorde mig illa och hela tiden försökte jag att dämpa dess röst.
Inte en enda insats för att försöka må sämre - alltså få ut eländet ur kroppen. Mycket motvilligt gav jag upp kampen, kapitulerade mot kroppens vilja att rensa ut systemet.
 
Det enda jag inte försökt var just att verkligen må illa - låta det finnas i kroppen - låta processen ha sin gång. 
Det var som trolleri - tog inte mer än några sekunder innan det gav resultat.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag grabbade tag i hinken och drog till toaletten och äntligen kom eländet upp ur magsäcken och ut ur systemet.
 
 
Det var vidrigt, obehagligt, äckligt i en kort stund....men sedan kom befrielsen!
Jag mådde bättre, inget illamående längre, visst lite sargad i magen och trött men illamåendet var försvunnet.!
 
Återigen fick jag ett bevis på att det är bättre att må dåligt på kort sikt bara det för med sig att man mår bättre på lång sikt. 
 
Det är något jag ska fortsätta öva på idag - får se hur mycket som blir gjort av alla obehagligheter ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0