Skogslycka

Jag snör på mig terrängskorna, sätter på musik i ena örat, glider i löparstället och ger mig ut i naturen.
Jag drar in några djupa andetag..mmm..fuktigt och fräscht..
Med Lasse Winnerbäck och Melissa Horn i ena örat kompat av fågelkvitter och vårbrisens sus från andra örat erövrar jag terrängen.
Ödmjukt och försiktigt möter mina fötter underlaget. Trippande, trevande försöker jag möta stigarnas ojämnhet och oförutsägbarhet.
Slurrp..en djup, sank mossa som foten försvinner ner i..jag drar snabbt upp den - tur att jag har Gore-tex skorna idag..



Jag stannar upp och sätter mig på en stubbe och blundar en stund..
Hjärtslagen saktar in, andhämtningen likaså.
Det ljusgröna bladverket spelar ljuv musik när vinden möter miljontals blad.
Solen är vårvarm, jag riktar ansiktet likt blommans kronblad för att få lite mer energigivande ljus på min hud.
Friden sprider sig långsamt genom min kropp och jag suckar av vällust.
Skogens läten skapar lugn i själen. En liten gren som knastrar till, ett porlande flöde från bäcken, fåglarna sjunger serenader, doften från mossan fyller mina lungor, vinden smeker min kind, skogen omfamnar mig kärleksfullt.

Axlarna sjunker ner, käkarna spänner av, ansiktet slätas ut, andhämtningen är lugn och djup, värmen inifrån fördelar sig i mina lemmar..

Lycka - det är vad det är.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0