Vårlycka

En tidig morgon med fågelkvitter...
Barnen sover..
Maken arbetar tidigt skift..
Jag väcker ömt min lilla tös och berättar att jag tar en tur i naturen..hon somnar om..brorsan är ju hemma..

Drar på mig skorna, vindjackan och tightsen..
Drar in ett djupt andetag..Mmmmmm
Lite nyvakna fötter möter marken...
Snart mjukt och försiktigt springande steg..monotont..meditativt..

Nerför det långa nedförslöpet..vyn öppnar sig..våren har kommit även till Romme Alpin, fläckarna fler än förra veckan. Det gröna börjar sprida sig i landskapet och musöron på träden lyser upp och välkomnar våren. 





Stannar upp vid ett dike som är fyllt av våren..


Hjärtat bultar av både löpningen och av våren. Glädjen börjar sprida sig i mitt bröst...
Värmen sprider sig ända in i hjärtat..

Välkommen, så jag har saknat dig....Våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0