LYCKA FÖR DAGEN

Jag ser lyckan som något flyktigt men ändå bestående.

Den finns alltid någonstans..men ibland mycket dold.

Lyckan ger mig drivkraft till förändring..eller ibland är det frånvaro av lycka som ger mig den drivkraften.

Vad är lycka?
- Idag är lyckan - jag är inte magsjuk..min älskade dotter spyr..och är hängig...jag spyr inte!! Det är lycka för mig idag:-)

- Någon annan dag är lyckan - tid för reflektion, att stanna upp och bara uppleva stunden - för mig gör det inget om jag i den stunden känner smärta, ångest eller sorg..det viktiga är att jag känner...upplever och möter min inre värld och kanske förändrar det som jag behöver ändra på.

- Ofta är lycka kärleksfulla möten med människor - jag mötte ett spädbarn igår...bara att dofta på lilla Tuva mmmm..lyssna på hennes söta andetag, se hennes små fingrar och få känna på de små fötterna..DET är lycka..!
 
- Ibland är lycka en vinst, en löneutbetalning, ett leende, en kram, ett snällt bemötande..

Lycka är det jag vill att det ska vara eller något jag strävar efter och njuter av..för stunden.
Lycka är...ATT LEVA..
Lycka kan vara att ge eller få.. att dela med mig av något eller dela en upplevelse med någon.

Idag övar jag på att finna lycka i dagen, i stunden, i livet..det ska jag fortsätta med hela dagen!

Vad är lycka för dig?

Var rädd om dig.!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Härliga och tänkvärda ord!! Jag kommer att återvända till din blogg! Tack för att jag fått tillgång till den. Kram //Sarah

2011-05-22 @ 19:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0